راهنمای خرید اجاق صفحه برقی بوش

کدام اجاق صفحه برقی را بخریم؟
چگونه بهترین اجاق صفحه برقی را انتخاب کنیم؟

در این مقاله با عنوان راهنمای خرید اجاق صفحه برقی بوش ما به نکات کلیدی پرداخته‌ایم و پرسش‌های اصلی که در هنگام خرید اجاق صفحه برقی بوش با آن مواجه می‌شوید را پاسخ داده‌ایم.

کدام اجاق صفحه برقی را بخریم؟
چگونه بهترین اجاق صفحه برقی را انتخاب کنیم؟

در این مقاله با عنوان راهنمای خرید اجاق صفحه برقی بوش ما به نکات کلیدی پرداخته‌ایم و پرسش‌های اصلی که در هنگام خرید اجاق صفحه برقی بوش با آن مواجه می‌شوید را پاسخ داده‌ایم.

فهرست عناوین

۵ پرسش اصلی در هنگام خرید اجاق صفحه برقی

  • ۱. کدام نوع اجاق برقی برای شما بهتر است؟ القایی یا سرامیکی؟
  • ۲. کدام اندازه از اجاق برقی مناسب آشپزخانه شماست؟
  • ۳. چطور اجاق صفحه برقی خود را تنظیم کنید؟
  • ۴. چه امکاناتی در اجاق گاز صفحه‌ای وجود دارد؟
  • ۵. اجاق گاز هوشمند و سایر نوآوری‌های اجاق برقی بوش چیست؟

پاسخ به این پرسش‌ها در راهنمای خرید اجاق صفحه برقی بوش

کدام اجاق صفحه‌ای را بخریم؟ راهنمای خرید اجاق صفحه برقی بوش

ما در راهنمای خرید اجاق صفحه گازی بوش، هر آنچه که در روند خرید این گازها اهمیت داشتند را بیان کردیم و حالا در راهنمای خرید اجاق صفحه برقی بوش نیز می‌خواهیم امکانات و ویژگی‌هایی که این صفحات با خود به همراه دارند را بیان کنیم. انتخاب از میان این دو گاز رومیزی بوش تنها به ترجیحات و سبک آشپزی شما وابسته است پس پیش از شروع، توصیه می‌کنیم هر دو راهنمای خرید را مطالعه نمایید تا با اطلاعات بیشتری دست به انتخاب و خرید گازی رومیزی بوش نمایید.

صفحه برقی بوش، یک اجاق صفحه‌ای جدید و مدرن به حساب می‌آید. به عبارت دیگر آخرین ورژن گازهای صفحه‌ای را اجاق صفحه برقی می‌شناسند که به دو صورت سرامیکی و القایی ساخته می‌شوند. بدون شک نوآوری‌های به کار رفته در این دسته از گاز رومیزی، امکاناتی را به ما هدیه می‌دهد تا آشپزی بی‌دردسر و آسانی را پیش رو داشته باشیم.

قطعا برای خرید یک تکنولوژی جدید آن هم دستگاهی که به طور مرتب در آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، به کسب آگاهی و اطلاعات کافی در خصوص نحوه عملکرد و کار کردن با آن نیاز است. در راهنمای خرید اجاق صفحه برقی بوش ضمن آنکه به ۶ پرسشی که از انتخاب تا خرید صفحه برقی بوش برای شما ایجاد می‌شود پاسخ می‌دهیم، نحوه کار کردن با نوآوری‌های آن را نیز بازگو می‌کنیم.

در مقاله راهنمای خرید اجاق صفحه برقی بوش با ما همراه باشید تا بدانید که در هنگام خرید گاز رومیزی بوش باید چه نکاتی را در نظر داشته باشید.

۱. اجاق صفحه برقی القایی یا سرامیکی؟

اجاق صفحه برقی القایی و سرامیکی از نظر بصری یا ظاهری کاملا شبیه به یکدیگر هستند، پس تفاوت بین این دو مدل صفحه برقی در چیست؟

تفاوت صفحه برقی القایی و صفحه برقی سرامیکی در نوع عملکرد آنها و حرارتی است که متساعد می‌کنند. اجاق‌های القایی در مقایسه با اجاق‌های سرامیکی، جدیدتر هستند بنابراین این صفحه‌ها به نحوه کارآمدتری گرم می‌شوند. از آنجایی که سطح صفحه القایی به شدت داغ نمی‌شود بنابراین تکه‌های سوخته غذا را نیز بر روی آنها مشاهده نمی‌کنید و این موضوع سبب شده تا صفحه‌های القایی به راحتی تمیز شوند.

اگر گاز صفحه‌ای شما در حال حاضر از نوع سرامیکی است می‌توانید آن را به راحتی با صفحه القایی بوش جایگزین کنید تا از امکانات جدید این صفحه‌ها بهره‌مند شوید.

اجاق سرامیکی بوش

اجاق صفحه سرامیکی بوش​

اجاق صفحه سرامیکی که به آن اجاق تابشی نیز گفته می‌شود، یک سطح پخت شیشه‌ای صاف است که از چندین ناحیه پخت تشکیل شده است. در این نواحی می‌توانید انواع قابلمه و تابه‌هایی با سایزهای مختلف را قرار دهید و آشپزی کنید.

کنترل و تنظیم اجاق صفحه سرامیکی اکثرا بصورت لمسی است که به کمک دکمه‌ها و تنظیمات تعبیه شده بر روی پنل آن می‌توانید حرارت مناسب برای آشپزی خود را انتخاب و تنظیم نمایید.

برخلاف اجاق صفحه القایی، سطح اجاق سرامیکی پس از استفاده بسیار داغ است در صورتی که اجاق‌های صفحه القایی پس پایان آشپزی بلافاصله از حرارتشان کاسته می‌شود.

اجاق القایی بوش

اجاق صفحه القایی بوش​

اجاق صفحه القایی از طریق میدان مغناطیسی که در آن تعبیه شده گرما تولید می‌کند. در این اجاق گاز توکار بوش، آهنربا زمانی فعال می‌شود که قابلمه، تابه و یا به طور کلی ظرف پخت خود را بر روی نواحی گرمایی قرار دهید.

نسل جدید گازهای توکار بوش یا همان اجاق صفحه القایی بوش به گونه‌ای طراحی و ساخته شده است تا به سرعت گرم و به سرعت سرد شوند.

همچنین این اجاق‌ها انعطاف پذیری بالایی برای شما به ارمغان آورده‌اند به این معنی که با توجه به اندازه ظروف آشپزی می‌توانید مناطق و نواحی گرمایی را با یکدیگر ترکیب کنید. با این قابلیت ویژه، با بزرگترین قابلمه و تابه نیز می‌توانید به راحتی آشپزی کنید.

راهنمای خرید گاز رومیزی بوش

۲. کدام اندازه از اجاق صفحه برقی مناسب آشپزخانه شماست؟

اجاق‌های سرامیکی و القایی هر دو دارای سایزهای متغیر از عرض ۳۰ تا ۹۰ سانتی‌متر می‌باشند. انتخاب عرض مناسب این اجاق‌های توکار، کاملا به سبک آشپزی و فضای آشپزخانه شما وابسته است.

بدیهی است که هر چه اندازه اجاق صفحه برقی شما بیشتر باشد، سطح بیشتری برای آشپزی و قرارگیری چند قابلمه و تابه خواهید داشت.

در حال حاضر، ۴ عرض مختلف برای اجاق صفحه سرامیکی و القایی وجود دارد:

  1. عرض ۳۰ سانتی متر
  2. عرض ۶۰ سانتی متر
  3. عرض ۷۸ سانتی متر
  4. عرض ۸۰ سانتی متر

با وجود عرض‌های مختلف این شما هستید که تعیین می‌کنید برای آشپزی راحت‌تر، کدام عرض برایتان کافی است.

۳. چگونه اجاق صفحه برقی خود را تنظیم کنید؟

اجاق صفحه برقی بوش به کمک دکمه‌ها و پنل لمسی که در قسمت پایینی صفحه آن تعبیه شده است، تنظیم می‌شود.

بسته به مدل اجاق صفحه برقی، این دکمه‌ها می‌توانند از تنظیمات ابتدایی تا پیشرفته را در بر داشته باشند.

  • کنترل لمسی TFT، یک نمای کلی واضح و راهنمایی مفید از دکمه‌های کنترل گرمایی ارائه می‌دهد.
  • کنترل لمسی Premium، دارای عناصر نورانی بزرگی هستند که با لمس کردن صفحه روشن و با خاموش شدن ناپدید می‌شوند.
  • کنترل لمسی Comfort که در آن گزینه‌های کنترل صفحه برقی، بر روی صفحه شیشه‌ای چاپ شده است.
  • کنترل لمسی Basic، بسیار ساده و به دور از پیچیدگی به شما امکان می‌دهند تا با انتخاب + یا - سطح قدرت مناسب را انتخاب نمایید.

در میان مدل‌های اجاق صفحه سرامیکی بوش هم مدل‌هایی قرار گرفته که دارای کنترل لمسی هستند و هم مدل‌هایی که از کنترل فیزیکی یا ولوم چرخشی برای تنظیم سطح گرمایی آنها استفاده می‌شود. با وجود هر دو مدل، چه آنهایی که کنترل لمسی و ظاهر شیک دکمه‌های لمسی را می‌پسندند و چه افرادی که تصور می‌کنند با ولوم‌های چرخشی کنترل بیشتری بر روی حرارت دارند راضی خواهند شد.

۴. صفحه برقی بوش به چه اندازه منعطف است؟

یکی از مشکلاتی که در زمان استفاده از اجاق‌های گازی با آن رو به رو هستیم، کم بودن فضا برای قرار دادن ظروف با اشکال مختلف است. برای مثال با استفاده از تابه‌های مستطیلی بر روی شعله، متوجه خواهید شد که قسمت‌هایی از ظرف شما حرارت نمی‌بیند. در راهنمای خرید اجاق صفحه برقی بوش به شما می‌گوییم که چطور فضای بیشتری برای آشپزی داشته باشید.

خبر خوب این است که با صفحه برقی‌های بوش این ضعف به طور کامل برطرف خواهد شد چرا که اجاق صفحه القایی بوش قابلیت ادغام دارد. به این ترتیب که با ترکیب دو یا چند ناحیه گرمایی می‌توان به یک ناحیه بزرگتر دست یافت و هر ظرف با هر شکل و ابعادی را برای آشپزی بر روی آن قرار داد.

۵. اجاق هوشمند و سایر نوآوری‌های صفحه برقی بوش چیست؟

در ادامه راهنمای خرید اجاق صفحه برقی بوش، می‌خواهیم از سایر امکانات هوشمندی که این صفحات پخت و پز با خود به همراه دارند صحبت کنیم.

اجاق هوشمند:

مدل‌هایی که قابلیت Home Connect دارند به شما امکان می‌دهند تا از راه دور نیز بتوانید اجاق صفحه برقی خود را مدیریت و کنترل کنید.

اتصال هود به اجاق گاز:

در مدل‌هایی از هود بوش این امکان وجود دارد که هود را در کنار اجاق صفحه برقی خود نصب کنید. با این امکان می‌توانید هود را به صورت دستی یا اتوماتیک به خوبی کنترل نمایید.

PerfectFry (اجتناب از سوختن):

سنسور perfectfry دما و حرارت را در حین روشن بودن صفحه برقی کنترل می‌کند و در صورت نیاز یا احتمال بروز سوختگی آن را به طور خودکار تنظیم می‌کند.

PerfectCooksensor (جلوگیری از جوشیدن):

این سنسور با اتصال به قابلمه یا ظرف آشپزی، با تنظیم دقیق حرارت مانع از جوشیدن خوراک می‌شود.

کدام اجاق صفحه برقی بوش برای من مناسب است؟

در راهنمای خرید اجاق صفحه برقی بوش تمام نکاتی که در خرید یک اجاق صفحه برقی جدید اهمیت داشت را شرح دادیم. حالا دیگر می‌دانید که با خرید اجاق صفحه برقی با چه قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی رو به رو خواهید بود.

در حال حاضر در سایت بوش دیزاین ۲۰ مدل اجاق صفحه برقی بوش وجود دارد. سعی کردیم با انتخاب خاص‌ترین مدل‌های صفحه برقی بوش، شما عزیزان به بهترین کلکسیون بوش دسترسی داشته باشید. در صورت نیاز به راهنمایی می‌توانید با کارشناسان بوش دیزاین تماس حاصل فرمایید. ما شما را راهنمایی می‌کنیم تا بهترین مدل صفحه برقی را برای آشپزخانه خود خریداری کنید.

از راهنمای خرید اجاق صفحه برقی بوش راضی بودید؟ اگر نظری دارید و یا اینکه می‌خواهید نکته‌ای به راهنمای خرید اجاق صفحه برقی بوش اضافه کنید لطفا نظر خود را برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *