راهنمای خرید ماشین ظرفشویی بوش

کدام ماشین ظرفشویی را بخریم؟
چگونه بهترین ماشین ظرفشویی را انتخاب کنیم؟

در این مقاله با عنوان راهنمای خرید ماشین ظرفشویی بوش ما به نکات کلیدی پرداخته‌ایم و پرسش‌های اصلی که در هنگام خرید ماشین ظرفشویی بوش با آن مواجه می‌شوید را پاسخ داده‌ایم.

کدام ماشین ظرفشویی را بخریم؟
چگونه بهترین ماشین ظرفشویی را انتخاب کنیم؟

در این مقاله با عنوان راهنمای خرید ماشین ظرفشویی بوش ما به نکات کلیدی پرداخته‌ایم و پرسش‌های اصلی که در هنگام خرید ماشین ظرفشویی بوش با آن مواجه می‌شوید را پاسخ داده‌ایم.

فهرست عناوین

9 پرسش اصلی در هنگام خرید ماشین ظرفشویی

  • ۱. ماشین ظرفشویی مبله یا ماشین ظرفشویی توکار؟
  • ۲. کدام سایز از ماشین ظرفشویی مناسب آشپزخانه شماست؟
  • ۳. چه رنگی از ماشین ظرفشویی را ترجیح می‌دهید؟
  • ۴. ظرفشویی دو سبد یا ظرفشویی سه سبد بوش؟
  • ۵. آیا ماشین ظرفشویی، ظرف‌ها را به خوبی می‌شوید؟
  • ۶. مصرف آب و انرژی در ماشین ظرفشویی چگونه است؟
  • ۷. آیا ماشین ظرفشویی ظرف‌ها را کاملا خشک می‌کند؟
  • ۸. صدای تولید شده از ماشین ظرفشویی چه اندازه است؟
  • ۹. آیا یک ظرفشویی هوشمند می‌خواهید؟

پاسخ به این پرسش‌ها در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی بوش

کدام ماشین ظرفشویی را بخریم؟ راهنمای خرید ماشین ظرفشویی بوش

در قسمت راهنمای خرید سایت بوش دیزاین، هر آنچه که باید در زمان خرید دستگاه‌های مهم و اساسی بدانید را در اختیارتان قرار می‌دهیم تا با داشتن اطلاعاتی کافی یک مدل مناسب با نیازهایتان انتخاب کنید.

راهنمای خرید فر توکار بوش، راهنمای خرید صفحه گازی بوش و راهنمای خرید صفحه برقی بوش،  سه مقاله پیشین ما بودند که می‌توانید از اطلاعات مهم آنها برای رسیدن به بهترین مدل بهره‌مند شوید و اما حالا در مقاله راهنمای خرید ماشین ظرفشویی بوش می‌خواهیم اصلی‌ترین فاکتورهایی که در خرید این دستگاه بی‌نظیر اهمیت دارند را با هم بررسی کنیم.

اما پیش از آن می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم؛ چرا باید ماشین ظرفشویی بخریم؟

همه می‌دانیم که شستن ظرف‌ها جزو کارهای تمام نشدنی و تکراری‌ست، پس حالا که دستگاهی شگفت انگیز این کار تکراری را برای ما به بهترین شکل انجام می‌دهد چرا از آن بهره‌مند نشویم؟! به جرات می‌توان گفت خرید ماشین ظرفشویی هم مانند خرید ماشین لباسشویی بهترین لطفی‌ست که در حق خود می‌کنید.

تصور کنید تمام ظروف کثیفی که در طول روز و در جریان آشپزی جمع می‌شوند یا تمام ظروف کثیف پس از یک مهمانی را در داخل دستگاهی می‌گذارید، ماده شوینده را اضافه می‌کنید و در نهایت یک دکمه را می‌فشارید تا تمام آنها شسته شوند. به این ترتیب به جای شستن کوهی از ظروف با دست، وقت ارزشمند خود را صرف کارهای مهمتر می‌کنید.

اما آیا همه ماشین‌های ظرفشویی انتظارات ما را به خوبی برآورده می‌کنند؟ اصلا برای خرید این دستگاه باید چه چیزهایی را بدانیم و کدام مدل را انتخاب کنیم؟

در مقاله راهنمای خرید ماشین ظرفشویی بوش، از اندازه و رنگ تا ویژگی و امکانات ماشین ظرفشویی، به 9 سوالی که ممکن است پیش از خرید برایتان ایجاد شود پاسخ می‌دهیم. با مطالعه این مقاله می‌توانید با تردید کمتری یک مدل از ماشین‌های ظرفشویی را به راحتی انتخاب کنید.

۱. ماشین ظرفشویی مبله یا ماشین ظرفشویی توکار؟

کدام یک از مدل‌های ظرفشویی بوش را می‌پسندید؟

  1. ظرفشویی مبله یا ایستاده
  2. ظرفشویی توکار

این دو مدل از نظر کیفیت شستشو، برنامه و امکانات با یکدیگر تفاوت چندان زیادی ندارند و تنها تفاوتشان در نوع نصب و نمای ظاهری‌ست.

ظرفشویی مبله یا ایستاده که جای آن در زیر کانتر یا میز کار آشپزخانه است، به شکلی انعطاف‌پذیر در فضای آشپزخانه جای می‌گیرد و به راحتی نیز قابل حمل و جابه‌جایی‌ست.

اما در مقابل ظرفشویی توکار بوش از ظاهری یکپارچه برخوردار است و در واقع ظاهر آن همانند دیگر کابینت‌هاست. این ظرفشویی‌های جذاب برای آشپزخانه‌های مدرنی که با سبک مینیمال دیزاین شده‌اند به کار می‌روند و این فضاها را جذاب‌تر می‌کنند. آشپزخانه‌ای با سبک مینیمال دارای نمایی یک دست و ساده بدون هیچ اِلِمان اضافی است که برای تجهیز کردن آنها از محصولات توکار بهره می‌گیرند.

هر دو مدل ظرفشویی، چه ظرفشویی توکار بوش و چه ظرفشویی مبله بوش، دارای ظرفیت‌های 9 تا 14 نفره هستند و به خوبی نیاز خانواده‌های کوچک تا بزرگ را جوابگو خواهند بود. 

۲. کدام سایز ماشین ظرفشویی مناسب آشپزخانه شماست؟

اگر مدل‌های ظرفشویی بوش را در سایت بوش آلمان مشاهده کنید خواهید دید که این کمپانی ظرفشویی‌های بسیار متنوعی را تولید کرده است. ظرفشویی‌های با ابعاد، رنگ و قابلیت‌های متنوع که دست هر خریداری را در سراسر دنیا برای انتخاب مدل باز گذاشته است.

به طور کلی ظرفشویی‌های بوش با دو عرض متفاوت طراحی شده‌اند. عرض استاندارد این شرکت، 24 اینچ (حدود 60 سانتی‌متر) و عرض 18 اینچ (حدود 45 سانتی‌متر) برای آشپزخانه‌هایی کوچک.

اما آنچه در کشور عزیزمان ایران از ظرفشویی‌های بوش می‌توانیم بیابیم، مدل‌هایی با سایز استاندارد این کمپانی‌ست. به بیان دیگر اکثر ظرفشویی‌های بوش که در بازار ایران به فروش می‌رسند از عرض استاندار بوش یا عرض 60 سانتی‌متر هستند.

با توجه به سبک زندگی ما این عرض از دستگاه برای اکثر آشپزخانه‌های ایرانی کاملا مناسب است.

۳. چه رنگی از ماشین ظرفشویی را می‌پسندید؟

عمده تولیدات بوش، حول سه طیف رنگ می‌چرخد، سفید مشکی و استیل. سه رنگ پر مخاطب که هر سلیقه‌ای را به راحتی راضی خواهد کرد.

البته نا گفته نماند که اکثر مدل‌های موجود در بازار در رنگ‌های سفید و استیل دیده می‌شوند و رنگ مشکی آنها به ندرت در بازار ایران به فروش می‌رسد.

در ساخت ظرفشویی‌های بوش از استیل ضد زنگ بهره گرفته می‌شود. بوش مدعی است که این متریال، در برابر خراش و اثر انگشت مقاومت بسیاری دارند در نتیجه به راحتی آسیب نمی‌بینند یا آلوده نمی‌شوند. در صورت مشاهده لکه بر روی این دستگاه با یک دستمال مرطوب می‌توانید آثار آلودگی را به سادگی برطرف کنید.

کدام یک از این مدل‌ها را می‌پسندید؟! ظرفشویی با کنترل پنل نمایان یا ظرفشویی با کنترل پنل مخفی؟

به طور کلی دکمه‌ها یا کنترل پنل دستگاه در ظرفشویی بوش یا بر روی نمای ظاهری دستگاه قرار داشته و یا بصورت مخفی بر روی لبه‌ی در دستگاه کار شده است. همچنین در مدل و سری‌های مختلف کنترل پنل ظرفشویی، بصورت دکمه‌های فیزیکی و یا دکمه‌های لمسی نیز قابل انتخاب هستند. 

۴. ظرفشویی دو سبد یا ظرفشویی سه سبد بوش؟

ماشین ظرفشویی دو سبد بوش، دارای دو سبد یا دو طبقه است که ظروف کوچک و بزرگ را می‌توانید به تناسب سایز ظرف‌ها در این دو سبد جای دهید. همچنین در آنها یک سبد متحرک برای قاشق و چنگال وجود دارد که قاشق، چنگال و کارد را می‌توانید درون آن بگذارید.

ظرفشویی سه سبد بوش، سه طبقه یا سه سبد است که یک سبد آن در واقع سینی برای قاشق، چنگال، کارد، کفگیر و یا فنجان‌های کوچک و غیره بوده و دو سبد دیگر برای چینش پیاله، کاسه، بشقاب، پیش دستی، قابلمه و دیگر ظروف مناسب می‌باشند.

در برخی مدل‌ها علاوه بر سینی قاشق و چنگال، سبد متحرک قاشق و چنگال نیز در سبد انتهایی قرار دارد.

هر نوع ظرف با هر اندازه را می‌توانید به راحتی درون ظرفشویی بوش قرار دهید. از فنجان اسپرسو گرفته تا لیوان پایه‌دار و قابلمه بزرگ، چون فضاهای طراحی شده در این سبدها نگهدارنده‌ای عالی برای همه نوع ظروف هستند.

همچنین قابلیتی با نام VarioFlex در اکثر ظرفشویی‌های این کمپانی به چشم می‌خورد. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا ارتفاع سبدها را تغییر دهید و ظرف‌های بزرگتر را نیز به راحتی در محفظه ظرفشویی جای دهید تا شسته شوند.

۵. آیا ماشین ظرفشویی، ظرف‌ها را به خوبی می‌شوید؟

ظرفشویی‌های بوش از تکنولوژی PrecisionWash برخوردارند تا تمامی ظرف‌ها در نهایت دقت شسته و تمیز شوند. در طول چرخه شستشو بازوهای پاشش آب به خوبی آب و مواد شوینده را به همه ظرف‌ها می‌رسانند و همچنین سنسورهایی که در این ظرفشویی به کار رفته است ظرف‌ها را اسکن می‌کنند تا اثری از چربی و آلودگی در آنها باقی نماند.

سنسور آب و مواد شوینده بازبینی نهایی را بر عهده دارد تا مواد شوینده بر روی ظروف باقی نماند و تا لحظه‌ای که اثرات این مواد بر روی ظروف را تشخیص دهد به شستشو ادامه خواهد داد.

با وجود برنامه‌های شستشویی در دماهای مختلف آب خیالتان از بابت تمیزی ظرف‌ها آسوده باشد. برنامه‌ای با دمای 70 درجه تا برنامه‌ای با دمای 45 درجه اجازه نمی‌دهد که ظرفی کثیف باقی بماند.

۶. مصرف آب و انرژی در ماشین ظرفشویی چگونه است؟

در این راهنمای خرید ماشین ظرفشویی میزان مصرف آب و انرژی ظرفشویی بوش را نیز بررسی کردیم.

کمپانی بوش آلمان، توجه به حفظ محیط زیست را سرلوحه تولیدات خود قرار داده است به همین خاطر محصولات این شرکت به محصولات کم مصرف شهرت دارند.

مصرف آب در ظرفشویی‌های بوش در چرخه معمولی شستشو حداقل به 9 و حداکثر به 10.5 لیتر آب می‌رسد که در مقایسه با شستشو با دست این میزان کاملا معقول و بصرفه است.

تمامی مدل‌های ظرفشویی بوش در مصرف انرژی نیز بسیار بهینه عمل می‌کنند. در کنار مصرف انرژی پایین این دستگاه‌ها، بوش برنامه‌هایی در ظرفشویی خود قرار داده است تا بتوانید باز هم مصرف را به حداقل برسانید. به عنوان مثال برنامه شستشوی Eco 50 درجه که در تمامی مدل‌های ظرفشویی بوش به چشم می‌خورد با افزایش زمان و کاهش دما ظرف‌ها را با بالاترین کیفیت شستشو می‌دهد.

مصرف آب و انرژی در ظرفشویی بوش

در سال 2021 اتحادیه اروپا رتبه بندی جدیدی از انرژی را معرفی کرد که در حال حاضر این رتبه‌بندی‌ها از A تا G متغییر می‌باشند.

برای مثال بر طبق این رتبه‌بندی جدید، محصولی با رتبه C با رتبه +++A در رتبه‌بندی قدیمی مطابقت دارد.

ظرفشویی بوش دارای زئولیت

۷. آیا ماشین ظرفشویی ظرف‌ها را کاملا خشک می‌کند؟

با ظرفشویی بوش همانطور که ظرف‌ها در نهایت دقت و کیفیت شسته می‌شوند با همان استاندارد نیز خشک خواهند شد.

شما می‌توانید پس از اتمام کار دستگاه ظرف‌ها را مستقیما از ماشین ظرفشویی به کابینت انتقال دهید حتی بدون یک قطره آب.

ظرفشویی بوش یا به کمک فن خشک کن ظرف‌ها را خشک می‌کند یا به کمک تکنولوژی جدید زئولیت. خشک کن زئولیت که بیشتر در سری 8 ظرفشویی بوش دیده می‌شود، یک سنگ معدنی‌ست که با حداقل مصرف انرژی کار خشک کردن ظروف را بر عهده دارد.

این سنگ طبیعی با جذب رطوبت و تبدیل آن به حرارت سخت‌ترین ظرف‌ها مانند ظروف پلاستیکی را کاملا خشک می‌کند. با وجود این خشک کن و حرارت ایجاد شده هیچ لکه آبی بر روی ظرف‌ها به خصوص ظروف کریستالی باقی نخواهد ماند. به علاوه مصرف انرژی در ظرفشویی‌های دارای خشک کن زئولیت، 10 تا 15 درصد نیز کاهش می‌یابد.

۸ صدای تولید شده از ماشین ظرفشویی چه اندازه است؟

صدای تولید شده از ماشین ظرفشویی بوش در هر چرخه شستشو بسیار ناچیز و نا محسوس است. اما با این حال در مدل‌های مختلف میزان صدای تولید شده از دستگاه متفاوت است.

اگر چه صدای ظرفشویی فاکتور چندان مهمی به حساب نمی‌آید اما اگر به سکوت خانه خود اهمیت زیادی می‌دهید می‌توانید مدل‌هایی را انتخاب کنید که سطح صدای تولید شده آنها در حدود 40 دسیبل باشد. 

با وجود آنکه ظرفشویی بوش دستگاهی کم صداست اما طراحان بوش در برخی از مدل‌ها برای شستشوی شبانه برنامه‌ای نیز اختصاص داده‌اند. بنابراین اگر در برخی مدل‌ها برنامه Silence را مشاهده کردید بدانید که این برنامه مخصوص شستشوی بی‌صدای ظرف‌هاست.

ظرفشویی بی‌صدای بوش

۹. آیا یک ظرفشویی هوشمند می‌خواهید؟

اگر به دستگاه‌های هوشمند علاقه دارید یا اگر می‌خواهید یک آشپزخانه هوشمند و کاملا مدرن را دیزاین کنید، برای داشتن یک ظرفشویی هوشمند می‌توانید بوش را انتخاب کنید.

در برخی از مدل‌های بوش، قابلیت HomeConnect قرار داشته که به کمک آن می‌توانید وضعیت دستگاه را از راه دور و از طریق تلفن هوشمند خود نظارت کرده و آن را کنترل کنید.

مشاهده روند شستشو، وضعیت دستگاه، عیب یابی، انتخاب برنامه، روشن و خاموش کردن دستگاه را کاملا امروزی و مدرن انجام دهید و از زندگی هوشمند لذت ببرید.

کدام ماشین ظرفشویی بوش برای من مناسب است؟

در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی بوش هر آنچه که باید برای خرید این دستگاه بدانید را شرح دادیم. با توجه به مطالب بیان شده و تنوع و انعطاف محصولات بوش می‌توانیم اطمینان دهیم که یک مدل مناسب با نیازتان را در میان ظرفشویی‌های بوش پیدا خواهید کرد.

مدلی که تا سالیان سال در آشپزخانه شما با بالاترین استاندار و کیفیت، شستن ظرف‌های خانواده را بر عهده می‌گیرد و شما را در امور خانه یاری خواهد کرد.

در نهایت در این راهنمای خرید ماشین ظرفشویی بوش پیشنهاد می‌کنیم، اگر در فکر آن هستید که آشپزخانه خود را به یک آشپزخانه مدرن تبدیل کنید، حتما به مدل‌های ظرفشویی توکار بوش در سایت بوش دیزاین نگاهی بیاندازید.

بیش از 40 مدل مختلف از این ظرفشویی در سایت بوش دیزاین لیست شده است تا شما به راحتی بتوانید بهترین ظرفشویی دنیا را انتخاب و خریداری کنید.

چنانچه در روند خرید و تصمیم‌گیری نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، مشاوران ما هر لحظه آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهند بود.

از راهنمای خرید ماشین ظرفشویی بوش راضی بودید؟ اگر نظری دارید و یا اینکه می‌خواهید نکته‌ای به راهنمای خرید ماشین ظرفشویی بوش اضافه کنید لطفا نظر خود را برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *