کدام فر را بخریم؟
چگونه بهترین فر را انتخاب کنیم؟

از انتخاب نوع مناسب فر تا انتخاب ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که پخت و پز را برای شما آسان‌تر می‌کند و کیفیت آشپزی شما را ارتقا می‌بخشد. در این مقاله با عنوان راهنمای خرید فر توکار بوش ما به نکات کلیدی پرداخته‌ایم و پرسش‌های اصلی که در هنگام خرید فر توکار بوش با آن مواجه می‌شوید را پاسخ داده‌ایم.

فهرست عناوین

۶ پرسش اصلی در هنگام خرید فر

  • ۱. کدام نوع فر برای شما بهتر است؟
  • ۲. ابعاد فر متناسب با فضای شما کدام است؟
  • ۳. کدام نوع گرمایش با سلیقه آشپزی شما مطابقت دارد؟
  • ۴. آیا خرید فر خود تمیز شونده (self clean) برای من مناسب است؟
  • ۵. چه ویژگی‌هایی در فرهای هوشمند وجود دارد؟ آیا فر هوشمند ارزش خرید دارد؟
  • ۶. آیا به امکانات و آپشن‌های بیشتر و همینطور لوازم جانبی گسترده‌تر در فر نیاز دارید؟

پاسخ به این پرسش‌ها در راهنمای خرید فر توکار بوش

کدام فر را بخریم؟ راهنمای خرید فر توکار بوش

زمانی که قصد خرید فر می‌کنید، قطعا می‌خواهید بدانید که کدام فر برای آشپزخانه و نیازهای آشپزی شما مناسب است. فر معمولی کدام است؟ فر با قابلیت گرمادهی یکسان (کانوکشن) چطور؟ آیا فر با امکان کانوکشن ارزش خرید دارد؟ فر بخارپز چطور؟ اینها تعدادی از پرسش‌هایی است که در هنگام خرید فر ذهن شما را به خود مشغول می‌کند. در راهنمای خرید فر توکار بوش با ما همراه باشید تا جواب تمام سوالات خود را بگیرید و در نهایت بتوانید بهترین فر را برای آشپزخانه خود خریداری کنید.
باید بدانید که بیشتر فرهای بوش از نوع کانوکشن هستند به این معنی که مجهز به یک فن هستند تا هوای گرم را به طور یکنواخت در سرتاسر فر پخش کنند. نظافت و تمیز کردن فر کاری اجتناب ناپذیر و خسته کننده است که از آن گریزی نیست. برای صرفه جویی در زمان و اجتناب از دردسر نظافت فر، می‌توانید یک فر خود تمیز شونده یا به عبارتی فری با قابلیت self clean خریداری کنید.
در مقاله راهنمای خرید فر توکار بوش با ما همراه باشید تا بدانید که در هنگام خرید فر توکار بوش باید چه نکاتی را در نظر داشته باشید.
راهنمای خرید فر توکار بوش
فر توکار بوش در ارتفاع برابر با چشمان شما

۱. کدام نوع فر برای شما بهتر است؟

بسته به چیدمان آشپزخانه و سلیقه شخصی شما، انواع مختلفی از فرها وجود دارند که می‌توانید از میان آنها فر مورد نظر خود را انتخاب کنید.
 
فر توکار: بهترین گزینه بدون شک فر توکار است. فر توکار می‌تواند در یک کابینت یا در باکسی که متناسب با ابعاد فر آماده شده است قرار گیرد. همچنین می‌تواند در زیر میز یا جزیره شما تعبیه شود.
در صورتی که در آشپزی خود زیاد از فر استفاده می‌کنید توصیه می‌شود که برای جلوگیری از خم شدن‌های متوالی و راحتی در استفاده، فر را در ارتفاعی کاملا روبروی خود و در سطح چشمان خود در دیوار یا کابینت نصب کنید.

۲. ابعاد فر متناسب با فضای شما کدام است؟

فضای آماده شده برای فر را به طور دقیق اندازه بگیرید یا اگر که هنوز برای فر در کابینت و یا دیوار فضایی طراحی و آماده نکرده‌اید، جهت اطلاع از ابعاد دقیق فر خود، به دفترچه راهنمای محصول مراجعه کنید.
به طور کلی فرهای بوش در دو سایز طراحی می‌شوند:
۱- ابعاد فر استاندارد: عرض ۶۰ سانتیمتر – ارتفاع ۶۰ سانتیمتر
 
۲- ابعاد فر کامپکت (کوچک): عرض ۶۰ سانتیمتر – ارتفاع ۴۵ سانتیمتر

نکته: اگر فضای فر شما از قبل به اندازه استاندارد فرها یعنی ۶۰ در ۶۰ سانتیمتر آماده شده است می‌توانید فر کامپکت بوش را با یک کشوی گرمکن در زیر آن ترکیب کنید تا مناسب فضای برش خورده شده و در آن فیکس شود.

۳. کدام نوع گرمایش با سلیقه آشپزی شما مطابقت دارد؟

فرهای امروزی به روش‌های مختلفی گرما را تولید کرده و به گردش در می‌آورند. برای مثال یک فر کانوکشن برای پخت و پز، دمای بالا را ایجاد و آن را به صورت یکنواخت در درون فر به گردش درمی‌آورد در صورتی که فرهای بخار می‌توانند علاوه بر پخت و پز با هوای داغ، غذا را با بخار نیز بپزند. در راهنمای خرید فر توکار بوش یاد می‌گیریم که فر کانوکشن چیست و چه تفاوتی با فرهای معمولی دارد.
فر کانوکشن
فر کانوکشن بوش، یک انتخاب کلاسیک

فر کانوکشن بوش

فرهای کانوکشن از یک فن برای توزیع یکنواخت گرما در فضای داخلی فر استفاده می‌کنند. این به پخت یکنواخت غذا کمک می‌کند. این فرها علاوه بر امکان گردش هوا با کمک فن کانوکشن، تنظیماتی جهت گرمای معمولی بدون استفاده از فن، گرمادهی  فقط از پایین یا فقط از بالا، تنظیمات مربوط به گریل و غیره در دسترس شما قرار می‌دهند.
فر بوش تنظیمات حرفه‌ای مربوط به فن کانوکشن در اختیار شما می‌گذارد مانند گرمای سه بعدی و یا چهار بعدی.
مزیت: توزیع یکنواخت گرما روی سه قفسه (سه بعدی) یا چهار قفسه (چهار بعدی) به طور همزمان.

فر بخار بوش

فرهای بخار علاوه بر امکانات فرهای کانوکشن، این امکان را در اختیار شما می‌گذارند که با استفاده از بخار اقدام به پخت و پز کنید یا به عبارتی غذا را بخارپز کنید. بخارپز کردن روشی رایج و در عین حال خوشمزه برای پخت طیف وسیعی از غذاها، از ماهی و مرغ گرفته تا سبزیجات است.

این روش همچنین به حفظ مواد مغذی کمک می‌کند و راه موثری برای گرم کردن مجدد بسیاری از غذاها فراهم می‌کند. فرهای بخار بوش به شما این امکان را می‌دهند که یک غذای کامل سبزیجات، ماهی، سیب‌زمینی را روی سه قفسه به طور همزمان بخارپز کنید.

نکته: قابلیت بخارپز کردن که در برخی از فرهای بوش وجود دارد به شما این امکان را می‌دهد که به کمک بخار برای مثال نان خرد شده درست کنید.

فر بخار بوش، عالی برای بخارپز کردن و پخت و پز با بخار
فر سلف کلین بوش
نظافت بدون دردسر فر با امکان خود تمیز شوندگی

۴. آیا خرید فر خود تمیز شونده (self clean) برای من مناسب است؟

احتمالا در هنگام خرید فر در رابطه با قابلیت سلف کلین شنیده‌اید. در راهنمای خرید فر توکار بوش توضیح داده‌ایم که امکان خود تمیز شوندگی یا self clean در فر به چه معناست؟
فری با قابلیت خود تمیز شونده که با نام فر پیرولیتیک (Pyrolytic) نیز شناخته می‌شود، دارای یک برنامه ویژه تمیزکنندگی است که در آن از دمای بالا برای سوزاندن مواد غذایی و چربی یا روغن باقی مانده در داخل فر استفاده می‌کند.
هنگامی که برنامه نظافت فر به پایان رسید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که خاکستر باقی مانده را به سادگی پاک کنید. هیچ نیازی به استفاده از مواد شوینده و شیمیایی نیست. یک پوشش سرامیکی روی دیواره‌های فر باعث از بین رفتن چربی‌ها در حین پخت و پز یا کباب کردن می‌شود.

۵. چه ویژگی‌هایی در فرهای هوشمند وجود دارد؟ آیا فر هوشمند ارزش خرید دارد؟

فرهای هوشمند از طریق Wi-Fi به اینترنت متصل می‌شوند و شما می‌توانید با نصب اپلیکیشن مخصوص به فر بر روی گوشی هوشمندتان، به فر خود از راه دور دسترسی داشته باشید و آن را مدیریت کنید.

فرهای هوشمند بوش از طریق اپلیکیشن رسمی بوش (Home Connect) ویژگی‌های نوآورانه و هوشمندانه‌ای ارائه می‌دهند که زندگی را مدرن‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند.

  • راحتی: هنگامی که در مسیر خانه هستید، اقدام به گرم کردن فر کنید.
  • ایمنی: بعد از خروج از خانه از خاموش بودن فر خود اطمینان حاصل کنید.
  • دقت: دستور پخت را در اپلیکیشن انتخاب کنید و تنظیمات را به فر خود ارسال نمایید.
  • پشتیبانی: امکان عیب‌یابی از راه دور دستگاه توسط کارشناسان بوش
فر هوشمند بوش
با اپ Home Connect فر هوشمند خود را کنترل کنید
ریل تلسکوپی فر
قفسه‌های تلسکوپی جابجایی ظروف داغ را ایمن و آسان می‌کند

۶. آیا به امکانات و آپشن‌های بیشتر و همینطور لوازم جانبی گسترده‌تر در فر نیاز دارید؟

پیشرفت در فناوری و طراحی فر، پخت و پز آشپزی را به سطح بالاتری برده است. در اینجا به برخی از ویژگی‌ها و فناوری‌های جدید می‌پردازیم:

ریل تلسکوپی: برای جابجایی آسان و ایمن، ریل‌های تلسکوپی فر به شما کمک می‌کنند سینی‌ها، ظروف و قفسه‌ها را با خیال راحت و کاملا ایمن از فر خارج کنید.

ویژگی PerfectBake (کیک عالی): سنسور PerfectBake میزان رطوبت مواد غذایی پخته شده را کنترل می‌کند و پس از اتمام کار، فر را به طور خودکار خاموش می‌کند. بنابراین هر کیکی به بهترین شکل پخته می‌شود.

ویژگی PerfectRoast (گوشت عالی): سنسور پخت گوشت PerfectRoast در فر بوش، از سه جهت مختلف دمای انواع گوشت را اندازه‌گیری می‌کند تا هر دفعه گوشتی کاملا پخته شده و عالی داشته باشید.

کدام فر برای من مناسب است؟ انتخاب بهترین فر

احتمالا الان با مطالعه راهنمای خرید فر توکار بوش برای انتخاب یک فر جدید آماده‌اید؟ در حال حاضر در حدود ۶۰ مدل از انواع فرهای بوش در سایت بوش دیزاین وجود دارد که البته همه آنها نه، اما اکثر آنها موجودند و شما می‌توانید از میان آنها انتخاب و خرید کنید. می‌توانید با ما تماس بگیرید و با کارشناسان ما برای انتخاب فر مناسب مشاوره کنید و اگر سوال یا ابهامی دارید از ما بپرسید. ما شما را راهنمایی می‌کنیم تا بهترین فر را برای آشپزخانه خود تهیه کنید.

از راهنمای خرید فر توکار بوش راضی بودید؟ اگر نظری دارید و یا اینکه می‌خواهید نکته‌ای به راهنمای خرید فر توکار بوش اضافه کنید لطفا نظر خود را برای ما بنویسید.

راهنمای خرید فر توکار بوش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *