کدام هود بوش را بخریم؟
چگونه بهترین هود بوش را انتخاب کنیم؟

در این مقاله با عنوان راهنمای خرید هود بوش ما به نکات کلیدی پرداخته‌ایم و پرسش‌های اصلی که در هنگام خرید هود بوش با آن مواجه می‌شوید را پاسخ داده‌ایم.

کدام هود بوش را بخریم؟
چگونه بهترین مدل هود بوش را انتخاب کنیم؟

در این مقاله با عنوان راهنمای خرید هود بوش ما به نکات کلیدی پرداخته‌ایم و پرسش‌های اصلی که در هنگام خرید هود بوش با آن مواجه می‌شوید را پاسخ داده‌ایم.

فهرست عناوین

7 پرسش اصلی در هنگام خرید هود

  • ۱. کدام مدل هود برای آشپزخانه من مناسب است؟
  • ۲. چه اندازه‌ای از هود برای آشپزخانه من مناسب است؟
  • ۳. هود رومیزی بوش بهتر است یا دیگر مدل‌های هود بوش؟
  • ۴. صدای هود چه میزان باشد بهتر است؟
  • ۵. هود بوش با قابلیت Home connect چه مزایایی دارد؟
  • ۶. چه ویژگی‌های اضافی از هود بوش کارآمد هستند؟
  • ۷. چه زمانی باید فیلتر هود را تعویض کنم؟

پاسخ به این پرسش‌ها در راهنمای خرید هود بوش

کدام هود را بخریم؟ راهنمای خرید هود بوش

در قسمت راهنمای خرید سایت بوش دیزاین، هر آنچه که باید در زمان خرید دستگاه‌های مهم و اساسی بدانید را در اختیارتان قرار می‌دهیم تا با داشتن اطلاعاتی کافی یک مدل مناسب با نیازهایتان انتخاب کنید.

راهنمای خرید فر توکار بوش، راهنمای خرید صفحه گازی بوش و راهنمای خرید ماشین ظرفشویی بوش،  مقاله‌های پیشین ما بودند که می‌توانید از اطلاعات مهم آنها برای رسیدن به بهترین مدل بهره‌مند شوید و اما حالا در مقاله راهنمای خرید هود بوش می‌خواهیم اصلی‌ترین فاکتورهایی که در خرید این دستگاه ضروری در آشپزخانه اهمیت دارند را با هم بررسی کنیم.

اما پیش از آن می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم؛ چرا باید هود بخریم؟

تهویه هوا در آشپزخانه یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید در تجهیز مطبخ خود به آن توجه ویژه داشته باشید. هنگام سرخ کردن یا آماده‌سازی غذا، بوهای مختلفی در خانه منتشر می‌شود و اگر تهویه نامناسبی وجود داشته باشد برخی از بوها می‌توانند آزاردهنده شوند. خرید هود کمک می‌کند تا بوی غذا ماندگار نبوده و فضای آشپزخانه همیشه از تهویه مطبوعی برخوردار باشد.

هود بوش یکی از بهترین دستگاه‌هایی است که می‌توانید برای تهویه آشپزخانه از آن بهره‌مند شوید. این هود که در مدل‌های بسیار متنوعی عرضه شده‌اند، قدرت مکش فوق‌العاده‌ای دارند که کمک می‌کنند هیچ بوی آزاردهنده‌ای در فضای خانه و آشپزخانه ماندگار نباشد.

در راهنمای خرید هود بوش با مدل‌های متنوع این دستگاه و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن بیشتر آشنا خواهید شد.

۱. کدام مدل هود برای آشپزخانه من مناسب است؟

شرکت بوش شکل‌ها و مدل‌های مختلفی از هود را طراحی و تولید کرده است. ساخت هود در اشکال مختلف و متریال گوناگون سبب شده است تا شما برای هر نوع آشپزخانه و اجاق گازی، یک مدل هود مناسب را بتوانید پیدا کنید.

  • هود مخفی یا هود توکار
  • هود شومینه‌ای
  • هود جزیره‌ای
  • هود مورب
  • هود سقفی
  • هود شیشه‌ای
  • هود استیل

اگر مدل‌های هود را در سایت بوش آلمان مشاهده کنید خواهید دید که شکل‌های مختلفی از این دستگاه توسط طراحان بوش تولید و عرضه شده است. در میان آنها مدل‌های سقفی و رومیزی در ایران وجود ندارند اما دیگر سبک‌ها با صدها مدل در بازار ایران به فروش می‌رسند.

اینکه کدام یک از این مدل‌ها برای آشپزخانه شما مناسب است، ابتدا به سلیقه و علایق شما و سپس به جایگاه اجاق گازتان وابسته است. آیا اجاق گاز شما بر روی یک جزیره یا شبه جزیره نصب شده یا در کنار دیوار قرار دارد؟ برای هر یک از این حالت‌ها مدلی از هود مناسب می‌باشد که به دنبال بررسی مدل‌ها به آن خواهید رسید.

۲. کدام سایز از هود بوش مناسب آشپزخانه شماست؟

از آنجایی که هود، صرفا برای هدایت کردن بوی غذا به خارج از آشپزخانه نصب می‌شود بنابراین باید درست بالای اجاق گاز قرار گیرد.

بنابراین سایز مناسب هود حداقل باید به عرض اجاق گاز باشد.

  • هود عرض 60
  • هود عرض 75
  • هود عرض 80
  • هود عرض 90
  • هود عرض 105
  • هود عرض 120

هودهای عرض 80 و 90 در مدل‌های مورب و دیواری یافت می‌شود. و البته هودهایی با این عرض به صورت رومیزی نیز وجود دارند. هودهای عرض 105 و 120 از جمله هودهای سقفی به حساب می‌آیند که در ایران وجود ندارند.

۳. هود رومیزی بوش و هود توکار بوش. کدام یک؟

یکی از خاص‌ترین طراحی‌های هود بوش، اجاق صفحه هوددار یا هود رومیزی بوش است که به صورت ترکیبی با اجاق صفحه این شرکت طراحی شده است.

اگرچه این مدل‌ها هنوز در کشور ما وارد نشده‌اند اما طراحی منحصربه‌فردی دارند و برای آشپزخانه‌هایی که اجاق گاز در قسمت جزیره قرار گرفته است بسیار مناسب و خیره کننده خواهد بود.

در واقع این هودها با اجاق گازهای برقی-القایی بوش ترکیب شده‌اند و فضای جداگانه‌ای را اشغال نمی‌کنند چرا که جایگاه آنها در قسمت بالای نواحی گرمایی یا در وسط صفحه برقی است.

در این مدل‌ها نیازی به خرید جداگانه هود نیست چرا که با خرید یک دستگاه از مزایای دو دستگاه هود و اجاق برقی بهره‌مند خواهید شد.

۴. سطح صدای هود بوش چه میزان است؟

معمولا هودها به دستگاه‌هایی پر سروصدا شناخته می‌شوند. در واقع هر دستگاهی که بیش از 70 دسی‌بل صدا تولید کند، آزاردهنده خواهد بود و سبب پشیمانی خریدار می‌شود.

برای خرید هود، به این نکته دقت داشته باشید که هر مدلی که کمتر از 60 دسی‌بل صدا تولید می‌کند جزو دستگاهی کم صدا به حساب می‌آید. برای این منظور در هنگام خرید حتما به پرچسب انرژی محصول دقت داشته باشید.

هودهای بوش به لطف طراحی آیرودینامیکی که دارند، صاحب ساختاری پایداری و کیفیتی بالا بوده و صدایی اندک تولید می‌کنند.

در واقع آنها با قدرت مکش بالا، آرامش محیط خانه شما را بر هم نخواهند زد اما برای اطمینان از کارکرد هود بوش، توصیه می‌شود پیش از انتخاب مدل به سطح صدای آن توجه داشته باشید.

۵. هود بوش با قابلیت HomeConnect چه مزایایی دارد؟

هودها یا بهتر است بگوییم دستگاه‌هایی که قابلیت اتصال به WiFi را دارند، دنیایی از امکانات جدید و منحصربه‌فرد را به روی شما می‌گشایند.

در هودهای هوشمند بوش این قابلیت‌های خاص از طریق برنامه HomeConnect در دسترس خواهند بود. با این اپلیکیشن می‌توانید، سرعت فن، چراغ هود، حالت خاموش/روشن و مدت زمان را کنترل کنید.

توصیه‌هایی برای تعمیر و نگهداری از هود بوش:
زمان دقیق تعویض یا تمیز کردن هود را به خاطر داشته باشید و در زمان مشخص به فیلتر آن رسیدگی نمایید تا از کیفیت مکش آن کاسته نگردد و عمر دستگاه طولانی‌تر شود. 

۶. چه ویژگی‌های اضافی از هود بوش کارآمد هستند؟

ویژگی‌هایی نوآورانه در برخی مدل‌های هود بوش هستند که تجربه متفاوت و راحت‌تری از آن را در اختیار شما قرار خواهند داد.

PerfectAir یا سرعت فن خود تنظیم:

در این قابلیت یک سنسور به طور مداوم سطح بو را در هوا تشخیص داده و با توجه به میزان آن سرعت مکش را به طور خودکار تنظیم می‌کند. این سنسور هوای تمیز و تازه آشپزخانه را برای همیشه تضمین می‌کند.

Hood-Hob یا شروع خودکار:

قابلیت شروع خودکار معمولا در هودهای رومیزی یا صفحه برقی هوددار وجود دارد. با روشن شدن صفحه برقی، هود به طور خودکار شروع به کار می‌کند و حتی مدتی پس از خاموش کردن صفحه برقی، هود همچنان به کار خود ادامه می‌دهد تا بوهای اضافی به طور کامل خارج شوند. 

ویژگی‌های اضافی از هود بوش

۷. چه زمانی باید فیلتر هود را تعویض کنیم؟

هودهای بوش مجهز به دو فیلتر هستند، فیلتر بو و فیلتر چربی. فیلتر چربی با ساختاری فلزی در تمامی مدل‌های هود بوش موجود است و فیلتر بو که دارای زغال فعال می‌باشد با هدف کاهش بوی ناخوشایند در هودهای بدون کانال بوش قرار گرفته‌اند.

به طور کلی فیلترهای زیر در هودهای بوش به کار می‌روند.

فیلتر بو استاندارد CleanAir

  • کاهش 60 تا 80 درصد بوها
  • طول عمر 6-12 ماه

فیلتر بو CleanAir Plus

  • کاهش 90 درصدی بوهای ناخوشایند
  • ویژگی AntiPollen
  • طول عمر 12-18 ماه

فیلتر بو LongLife

  • کاهش 80 درصدی بوها
  • طول عمر 10 سال

نکته: فیلتر بو CleanAir Plus در مقایسه با فیلتر استاندارد، ضمن کاهش بو، تاثیر بسزایی در کاهش صدای هود دارد. 

پرسش‌های متداول در راهنمای خرید هود بوش

بهترین مدل هود بوش کدام مدل است؟

اینکه کدام هود بهترین مدل هود بوش به حساب می‌آید کاملا به سبک آشپزخانه و سلیقه شما وابسته است. تمامی هودهای بوش با طراحی مهندسانی آلمانی ساخته شده‌اند و دارای ظاهری جذاب، طول عمری بالا، موتوری قدرتمند، مکش فوق‌العاده و صدای اندک هستند. آنها بوها را به طور موثر کاهش می‌دهند و در عین حال دارای مدل‌هایی کم صدا هستند.

به طور استاندارد ارتفاع هود از سطح اجاق چقدر باید باشد؟

در اجاق‌های صفحه برقی، فاصله اجاق تا هود باید چیزی حدود 45 تا 64 سانتی‌متر باشد و در اجاق‌های صفحه گازی این فاصله باید حداقل 65 سانتی‌متر باشد.

کدام مدل از هود بوش برای من مناسب است؟

در راهنمای خرید هود بوش، از ویژگی‌هایی که این هودها برخوردارند صحبت کردیم. مدل‌های متفاوتی که طراحی شده‌اند و قابلیت‌های ویژه‌ای که دارند را شرح دادیم.

در پایان این راهنمای خرید هود بوش، توصیه می‌کنیم هودی برای آشپزخانه شما مناسب است که با سبک و سلیقه شما هماهنگ باشد و از امکاناتی برخوردار باشد که نیاز شما را به یک دستگاه تهویه خوب به خوبی پاسخ دهد.

پس از مطالعه این راهنمای خرید هود بوش دیگر می‌دانید که چه انتظاراتی از یک هود خواهید داشت با در نظر داشتن فاکتورهای مورد انتظار خود در میان مدل‌های هود بوش به دنبال بهترین مدل مناسب خود بگردید.

در سایت بوش دیزاین شما می‌توانید بهترین و جدیدترین محصولات توکار شرکت بوش را مشاهده و خریداری کنید. وجود بیش از 30 مدل هود بوش در این فروشگاه به شما کمک می‌کند تا به راحتی مدل دلخواه خود را بیابید.

هود مورب، هود شومینه‌ای و هود مخفی بوش مدل‌هایی هستند که در این فروشگاه قابل سفارش می‌باشند. این هودها هر یک دارای مشخصات ویژه‌ای هستند و ظاهری منحصربه‌فرد دارند بنابراین اگر می‌خواهید خریدی بدون پشیمانی داشته باشید، یک به یک مدل‌های سبک مورد نظر خود را بررسی کنید و ویژگی‌های هر کدام را به دقت مطالعه نمایید سپس اقدام به خرید هود بوش کنید.

از راهنمای خرید هود بوش راضی بودید؟ اگر نظری دارید و یا اینکه می‌خواهید نکته‌ای به راهنمای خرید هود بوش اضافه کنید لطفا نظر خود را برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *